fredag 26 november 2010

Mona Sahlin avgår

Som sosse själv har jag aldrig tyckt Mona Sahlin varit en bra partiledare jämnfört med Fredrik Reinfeldt & Göran Persson. Jag tycker hon är för "spretig" i sina åsikter. Det är svårt att förklara men jag tycker inte riktigt hon har fått en bra start, vilket är synd. Men jag tror det är lite varför hon avgår nu 2010. Att vara partiledare är ett stort ansvar och enligt min åsikt klarar hon inte av det.

Mona Sahlin- Socialdemokraternas partiledare sen 4 år tillbaka. Åren 1994-1995 var hon vice
stadsmenister för Göran Persson.
– Vi har en djup kris som vi måste ta oss igenom, sa Sahlin som kommer att fortsätta leda partiet fram till kongressen i mars.
Hon säger också de att det beslutet som hon gör pekar inte mot någon enskild punkt utan hon gör det som känns rättast i hjärtat.



Efter en valförlust 2007 och 2010 kan jag förstå att det inte är så kul att leda ett parti som inte leder högre upp. (-Min egna åsikt)
Enligt statestik vill var tredje socialdemokrat ha Fredrik Reinfeldt som stadsmenister.


Varför litar inte svenska folket på Mona Sahlin? De sägs att en bild säger mer än tusen ord...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar