fredag 29 oktober 2010

Tigern ska inte vara utdöd om 12 år!!

Att tigern är död om 12 år är bara människan själv som bestämmer. Jag själv tycker att det var lite hemskt att höra. Att folk använder deras skinn är djurplågeri. Skulle människan att man bar deras kropp runt sig för att värma sig? Nej det tror jag inte! Aldrig i mitt liv kommer jag använda ett djurs skinn. Bara för att djur inte kan utrycka sig genom ord betyder det inte att dom inte har några känslor. Dom kan älska och dom kan hata precis som människan. Därför är det likadant att göra det med. Vin med malda tigerben i? De måste skämta är det första jag tänker. Bara för njutandets skull. Hemskt...
Jag förstår inte en sak. Är inte tigrarna fridlysta? För isåfall är det ju inte ens lagligt att göra så här?!
Min åsikt om detta är att det är helt brotalt och själv kommer jag aldrig aldrig ALDRIG dricka sånt vin eller använda en kappa gjort av tigerskinn!

Det är bra att någon/några bryr sig om denna frågan för den är rättså allvarlig och man vill ju inte att tigern ska dö ut.

Titta på denna gulliga ungen! Den hade inte jag viljat ha i mitt vin...

1 kommentar:

  1. Bra reflektion, Emelie. Du ställer relevanta frågor. Tyvärr är det nog så i vår värld, att när pengar styr så bryr sig ingen om att ett djur är fridlyst. Massor med djur får sätta livet till för att tillfredsställa oss människor på olika sätt. Så har det varit i alla tider. Om du vill fördjupa dig i djur som behöver hjälp för att få finnas kvar kan du hitta bra information på http://www.wwf.se/

    SvaraRadera